Cherbourg

sõitsime hoovuste järgi, välja saime pärihoovusega ja kui vastu hakkas keerama pöörasime põiki  üle inglise kanali. laevateest ülesõit sattus pimedale, algul plaanisime sedasi mõistlikult, valges koidu ajaks. pimedas ongi lahedam. ja are ka vaja kiiremini chengeni riiki saada:)

laevu tuli karjas nagu ikka kevadel käivad. trafficu pilt on ka. esimeses eraldusribas santa nimelise laeva kapteni närvid ei pidanud vastu ja kutsus puffini raadio teel välja. esiti mõtlesin et rannavalve kollitab. no oli jah nii 0.3 miiline kokkupuutepunkt. esimest korda sedasi suheldud, sellest selge et ais ja side toimib. oleks nagunii kiirust maha võtnud. nüüd siis sai seda talle teatada, et laseme ta läbi, olgu õnnelik. teisest poolest läbi lipsamiseks passisime ka ikka oma pool tundi vabamat auku.

edasi saime kanalisaarte juures jälle pärihoovuse, laeva kiirus kiskus gps järgi korraks juba 9kn’ni. tulime selle päris pika maa kiiresti ära, keskmine pealt 7kn. öine tuul oli soe ja niiske, see aasta vist esimest korda kui öösel kui nina ei külmetanud. täpselt päiksetõusuga cherbourgi.

suurim avatud sadam, hull pikk muul kindlustustega. sisesadam veel otsa. linn ise on sõjas pomme saanud aga mitte maatasa.

see siin sihuke kant kus päevapraeks on molluskid ja hiidkrevetid. hull suur pannitäis. kogu see linn on muidugi paduprantsuskeelne üksikute inglise sõnadega. palmid kasvavad. iga kolmas on koogipood või kohvik.

ilm kisub tuuliseks, homme ilmselt passime momenti, siis teoreetiliselt peaks ikka välja sõita saama. järgmiseks võtame 140 miili boulogne sur mer’i.