falmouthist hakkasime hoopistükkis õhtupoole sõitma. peamiselt seepärast et üks koogisöögi ring oli vaja linna peal veel teha. aga seepärast ka et ilmateade lubas tuule mõningast vaibumist kuskil kella kuue paiku, otsutasime siis et ei lähe vastu lainet rammima.
paar kolm tundi saime siiski ameerika mägede moodi sõitu, kui suured need piki inglise kanalit üles aetud lained ikka olid ei oskagi arvata. kindlasti üle kahe meetri, keskeltläbi ehk kolm, paiguti üle nelja. laev sai allamäge hoo sisse ja siis prõmaki, algul oli lahe, tegime pilte, pärast vähe tüütu sest edasi eriti ei saanud.
eile õhtuks olimegi purjedega päris kanali keskel ja tagasi halssides sattusime portlandi lähedale, paari tunni pärast oleks pime olnud ja solenti väinani jäi veel 35 miili, pimedas seal pudelikaelas turnida poleks midagi andnud. solent ja wighti saar oli muidu plaanis ära näha.
öösel sai nalja palju. üldse tundub et laevad ootavad horisondi taga pimedat ja siis hakkavad alles sõitma, valges lähevad jälle peitu. iga öö on mõnega miski nagistamine olnud.
eilse nagina eellugu on selline et päeval nägime miskeid mõttetuid kollaseid toodreid keset merd mis midagi ei tähista, kaardil A ja B ja C. pimedas üks selline hakkas ka paistama, otse kursil, raidi ja tiit võtsid kurssi kümne kraadi kaupa kõrvale aga see sunnik ikka ees. jõudis lähemale tundus et on Tõeliselt Suur Tooder, mitme tulega. ja muudkui kasvab. kuu varjust siis paistis laevanina. hoopis ristleja, tuli täie lauluga nii 25 kn, pimendatud, loomulikult ilma identifikatsioonita. raidi tegi kannaka, 100m jäi puudu. tagantjärele võiks arvata et ta ilmselt nägi meid ja sõitis täpselt. inglise huumori üks avaldumisviis.
portland on tsemendi kummardajate meka. ilmselt saab linna pealt suveniikotikesega tsementi kaasa. ühtlasi on see suur sõjasadam, kindlused, muulil kahuripesad jne. ülimalt turvaline tunne. osa mäeküljel olevat linna paistab ka pigem nagu hulk kasarmuid.
jahtsadam seevastu üllatas, see on tuliuus, para ja muidu olümpiamängudeks ehitatud. väga viisakas ja vaikne.
võtame siit kütet, läheme varakult minema ja plaanime 200 miili prantsusmaale seilata. dunkerque on järgmine siht.
tuul peaks olema muutlikum, mitte enam ainult vastu. laev ise käitub avamerel igapidi viisakalt, eile saime ta tihttuulles nii tasakaalu et pidas kurssi kinni tõmmatud rooliga.