Brunsbüttel

brunsbüttel. otsaga kieli kanalis väljas. õhtuks katsume rendsburgi saada.

kolm päeva ja kaks ööd ja ca 330 miili. esimese ööpäevaga 188. sõitsime algul põhja ja siis itta. ja tuul tegi sama trikki. kantis tasapisi itta. nii et kogu aeg peaaegu täpselt vastu vahtimist. algul 9-11ms ja hiljem leebe seitse kaheksa. suure lainega surusime purje jõul tihtuules läbi lainete, mootor ka toeks.

täna õhtul tuleb tugevam idatuul peale, saime selle jalust ära.

see alguse ots raputas üksjagu.

kalev magas ees ja jalad-käed käisid õhus.  kui laineharjalt hüppega järgmisse lajatas siis see köis tal kõrva juures. täna hommikul elbe suudmes ehmatas une pealt virgeks, et mingi jama on. vaikne, ei pauguta.

prügikoti rulli juures sahtlis oli üks nuga. see värk elas sahtlis oma elu ja nuga hakkis rulli puru.
edaspidi tuleb salatimaterjaliga ühte kappi panna.

päästepaat on ees vööris, selle peksis kah vett täis nii tõsta ei kannata.

lahe.

rotterdamis polnud miskit naftat. tankeri täie oleks saanud osta. või mitu tankeritäit. ilmselt odavalt.
aga paaki ei antud midagi.

tõime taksoga kaks ringi. takso tuli roterdamist pea tunni. pole neil taksosid ka. sõidavad ratastega.

seniks kui naftat sebisime leidis ka hollandi toll meid üles. suht muhedad, ei kartnud et me neid pussitama kukume. kui kuulsid et pranslased meid puistasid siis soovised õnne ja kadusid.

sakslased ka korda kolm sõitsid mööda ja üks tiirutas aga külge ei tulnud.

nüüd kraapisime iiri ‘cork’lt C tähe maha. kodusadam on nüüd ‘ork’. käib eesti lipuga etemini kokku.
ehk jätavad rahule.

raidi lõi oma pea vastu poomi lõhki. poom jäi õnneks terveks. pani kai otsi verise sihverplaadi ja ühe käega kinni. teisega hoidis käterätti pea küljes.

tahtsime ta keeva veega kiilaks ajada ja purjeniidiga kokku tõmmata.
ei lasknud, käis hoopis ujumas.

polegi siin muud, me saame kurje küsimusi et miks tei ei sõida  või miks te nii kaua hommikul vahite jne.
hea ju jälitada selle trackeriga, neh.

tahaks tähelepanu juhtida ajavahele ja sellele et me vahest ka sööme. lainega saab ainult kätega sülest süüa.
mõni öö on sadamas ka.

üks sõnavõtt veel, tehniline
=== hollandis oli täitsa värdjas internet ===

miskid tuttuued nõksud on leitud kuidas elu keeruliseks teha. vanasti see värk käis siin lihtsalt viletsalt.

nüüd on itimehed ruuteritega vaeva näinud, kas töötab veeb ja ükski download ei liigu. mis tähendab et ei saa ei maili attachmenti ega isegi ilmateate 60kB grib faili kätte.

või on miskipärast pordid kinni, ka tavaline maili oma näiteks. maili näed ainult veebipõhiselt. jumala jabur.

või siis ei saa ühegi eesti telefoniga üldse sidet, meil siin nii elisa, emt kui tele2, vahet pole, ühestki polnud tolku.

siin saksas sain lõpuks ühenduse, ma preagugi üritasin seda jutujura teele saata algul lajatas et mac aadress on kahtlane ja ssl ei saa töötada, jälle miski uus nõks närvidele käia. siis side on, kusjuures edge ketrab aga google analyticsi ja mille iganes vahet, data jookseb, arve triksub. aga tolku ei ole