Torrevieja

46nm siia tulla. Viimased kaks tundi, mu mäletamist mööda esimest korda peale Gibraltari saime 60deg pealt soodsat tuult 5-6ms ja ummikat ei olnud. Kena purjetus aga kahjusk ka selle reisi viimane. Siiani olime mägede taguses kotis, avamerel ‘levante’ vastutuul ja sealt tuli ka paras ummikas, rannikul oli isegi hästi – et ainult 3ms puhus otse silmaauku, aga tuules jõudu ei olnud, ei purjeta essugi vaid rohkem paugutad purjesid.

Plaanis oli veel minna homme Alicantesse aga sadam teatas et mõneks päevaks nad majutavad meid ära aga kaheks nädalaks kohta ei ole.

Siin aga on kolm sadamat, kokku ehk 2000 kohta, ‘spain mediterranean pilot’ siiani on väga häid vihjeid andnud millest mõnest saab aru alles kui mõnd aega siinkandis uitanud oled. Marina Salinas on uusim – info ka täpne, uus kena ja võõrustab ka pikajalisemad külalised. Saimegi kaubale. 27eur päev + T5 maks + km – miinus üks päev boonuseks, ehk siis see aasta veel viimane kord õnnestus mid season hind saada.

Hea varjuline koht anti ka. Sadam tõesti väga korralik. Niisiis jäime siia. Edasised sadamad on kõik külastatavad ja kenad aga väiksemad ja ülehomme on meil juba deadline.

Rannad on lausa sadamas ja mõlemal pool küljes ka. Meri soe ja lauge nagu pärnu rand. Sadama rand on otse sadamas ja muuli taga ja ilmselt ka tuulise ilmaga okei. Paar korda vees juba käidud. Linn suuresti veel inspekteerimata.

Naabrid on rootslased, sakslased ja üldse elatakse siin laevades. Ja ‘misha’ üle ühe laeva edasi. Venelased on oma staffi kaile laiali laotanud. Pikaajalise pesitsuse märgid. Raidi laseb praegu nendele kõigile oma sedasamust musa.

Siin on mõnel kaidele kruvitud ka sati pannid.

Nüüd homme hakkame laeva tühjaks sööma. Seitset sorti pasteeti, vorste, mune, mitu võid ja nii edasi tuleb sisse tõmmata. Apelsine loopisime juba üle parda – kümme kilo oli üks moment pardal.

Rand ja soola muuseum ootavad ka. Kalasadmas oli ka ehtsat allveelaeva näha, äkki saaks rentida.

Kevadsõidu kokkuvõte – laeva arvuti trackid annavad kokku 1026 miili, 18 sadamat, neist viies kaks ööd. Üks öö ankrus. Pikim hüpe 160nm, üle saja miili kolm sõitu, üle viiekümne viis. Hea rütmi saime tehes pika otsa öösõiduna ja siis järgmises sadmas olime vara ja võtsime vabamalt. Sadamamaksud ja diisel 249eur per naase ehk päeva kulu 8.49eur nina peale. Kalleimad sadamad Porto-Cascais(Lissabon)-PuertoBanus(Marbella) pealt 40 euri, odavaimad Andaluusia hunta halduses 17eurised sadamad neli tk.

Ilusam rand ja vesi – Islas Cies. Kuigi ilm oli sant. Meenutas Archanoni liivasid. Mida vahemere poole seda sandim liiv, kuigi Costa Blanca tundub etem kui Costa de Sol. Vesi on puhas muidugi atlandil ja nüüd ka Costa Blanca päris ilus kohe. Gibraltaril oli sogasevõitu. Kui Pärnu laht etaloniks võtta siis muidugi täitsa puhas.

Üllatavad kohad – Portugali Algarve rannik ja Costa Blanca laguuniga maasäär mis hullult hotelle täis. Ja kohtadest Porto-Estepona-SanJose.

Öösõidud on lahedad nagu ikka ja eriti äge on uimase peaga oodata et natukenegi valgeks läheks kui liiga vara kohale jõuad.