Sardegna | Olbia

Esimene tuul Menorcast saati. Õhtuks vajub seegi ära. Ega ei viitsigi grooti üles ajada, nii laisaks läinud.

Eilese linnauuringu tulemused. Costa Smeralda on täiesti omanäoline nähtus. Sihuke hillitsetud. Asulad on liigendatud, upuvad rohelusse (Ilma kunstniisutuseta), majad kõik ise nägu kenad ja üleüldse miski ei käi närvidele. Hooned sulanduvad maastikku, palju on kohalikku ‘maakivi’ kasutatud. Kõnniteed ja tänavad on paguti ikka väga peenelt välja ehitatud, kala ja kalmaari metallkujutistega sillutatud näituseks.

See hinnavärk on kallis aga mitte üle kolme korra. Pigem keskmise rannaröövimisega võrreldes nii 30%. Õlu kohvikus 7eur kahe-kolme asemel aga Tallinnas Raekoja platsil on ka midagi sarnast. Trikke tehakse ka, ‘cuperti’ga – laua katmise tasu või ehk pigem ‘service fee’. Röövlikoopas lajatati 30 eur per 4 person. Eile kohvikus kus pitsat sai 10eur eest (ja head pitsat) oli ka cuperti aga ka siiski 10eur. Röövlikoopas oli veel üks trikk, sihuke lahe suur kaarditerminal, tutvustad kaarti, siis keeravad selle teistpidi ja seal uus ekraan – tip 10-15-20 %. Loodumise nuppu pole. Leidlikud sunnikud.

___________

Tuldud 150+200+100+60+50 miili. Paiguti sai ka purjetada aga mitte peale Menorca’st lahkumise õhtut. Ei pilveribagi. Kõrgrõhkonna kese. Päeval 30-31 deg, öösel 24-26. Kondensaati tilgub hommikul ka aknaraamist, voodipesu ka läbimärg aga päeval kuivab jälle ära. Vesi mõnus, põhitegevus sisse-välja.

Purjetame veel viimast viit miili, paari tunni pärast sadamas, vaatame siis kus pesu pestud saaks ja homme laeva kraamitud.

___________________

Vahetusele planeerimiseks, pikalt lobiseda lennujaamas ei saa.

Hea teada et Marina Olbia (MOYS) sadamas 1500 on check-in algus, pühapäeval hiljemalt 1200 peab Galataia taas läinud olema. Teotreetiliselton tasuta shuttle lennujaama ja poodi.

Paaki jääb ca 80l naftat, varu 20+20l kanistrites. Päramooroti bensiin kaunis otsas. Pikamaa keskmine leebetes tingimustes 2000rpm tuli 2.5l tunnis või 0.6l miil.

Düsseldorfist näituselt leitud üle näo mask on super, ainult hea kui iga kord mageda veega puhtaks loputataks, peened klapid kiupuvad muidu kinni kleepuma ja ilmselt ka lähevad rabedaks.

Päramootor tahab külmalt kolmandiku toorest. Tuleb teise käega käega peal hoida. Kuumalt käib tühipöörete lähedal piisavalt aga jõudu pöördesse minna ei ole. Karbuss tahaks uuringuid aga esialgu ajab asja ära. Käima läheb okei ja käib ka (kui kraan ja paagi tuulutus lahti). Pöörab kangelt.

Kuna kiilu bulb ja kiil osalislt ja siin seal ka kerel ikka mollusk ja üleüdse mitte väga sile põhi siis mootoriga kuut kn taga ajada ei tule välja. Kui tuult vastu ei ole ega hoovust siis 2000rpm on 4.8-5kn. Purjedega saab rohkem, 6kn ja peale. Mehhaaniline kiiruse andur on lahti aga näitab vähem kui võiks. Arvestuslik pika maa keskmine mootoriga on 4.5 optimistlikult 5 aga siis peaks vahepeal tuul toeks olema.

Ankur on pidanud hästi, enamasti oleme ka liivapõhjal olnud. Kas ei kaevugi sisse ja seisab lausa püsti või kergelt sees ja tuul on ketti keerutanud. Sellega pole üldse mingit probleemi olnud, ainult üks öö tuli swelll sisse ja kuna tuult ei olnud, siis külglaines tivoli. Muidu ankrus nagu sadamas ainult ujuda saab kohe laevast.

Kala pole saanud muidu kui poest kuigi lant lohises paarsada miili järel. Merle sülitas ja lausus sõnu aga vale lant või pole usku. 2800m sügaviku kohal äkki pole kala ka, upouvad ära. Kalalaevu ja võrke ilmus igatahes alles Sardiinias, siin enam pole viitsinud sellega tegelda.

Kulumaterjalina on meil kahe nädala peale länud üks rumm (kolmandiku jõi Neptun) ja üks dzinn. Viis punast veini jääb ka joomata. See ei imendu siin. Valget veini ja õlut läheb selle kuumaga üksjagu, lõpp paistab. Külmkapi põhi paistab ka juba kätte ära.

___________

Olbia lahte sissesõit ajas tardumusest korraks veel välja, tuult ajas üles 15-17ms ja läks madalaks, hakkas luukidest vett sisse peksma jne. Väike action. Täpselt parkimise ajaks muidugi, terve rodu tuli laevu sisse, sadamas oli vaiksem, lõdvalt saime kaisse. Kummikal üks kinnitus tuli lahti aga see on tagasi liimitav.

Kai C26, täitsa hea koht. Free shuttle (must mersu van) lennujaam-kaubanduskeskus-vanalinn booking tel +39 0789 1776776 olemas kuni 1800 ka laup-pühap. Scootrirent 40eur (ühekohaline), auto 90eur (ööpäev) otse kail ootel. Dushikaardid deposiit 40eur. Taxi tel list jm inf kaardilaual.